למידע והתייעצות

מלאו את הפרטים הבאים

    סגירה
    צור קשר

    קטלוג מוצרים

    אל תהיה קרצייה!

    בארצנו החמה, פרעושים וקרציות מלווים אותנו לאורך כל ימות השנה, אולם בקיץ כאשר הטמפרטורות גבוהות, קצב הריבוי שלהם, והכמות שלהם עולה, והכלבים שלנו מתחילים להתגרד …

    פרעושים הם הגורם הנפוץ ביותר לאלרגיות בחיות מחמד. אלרגיה לפרעושים היא למעשה אלרגיה לרוק של הפרעוש, המופרש בעת שהפרעוש מוצץ דם מבעל החיים. היא מתבטאת בגירוד עז, קרחות, אדמומיות ופצעים. בכלבים הסימנים הללו יתרכזו בחלק האחורי של הגוף: גב אחורי, בסיס הזנב, ירכיים אחוריות וכו'. בחתולים הסימנים הללו יכולים להופיע במקומות שונים כגון עורף, צוואר, גב ועוד.

    חשוב להזכיר ולזכור שפרעושים הם טפילים מוצצי דם, ובעל חיים הנגוע בכמויות גדולות מאד של פרעושים עלול אפילו לסבול מאנמיה בעקבות כך.

    הפרעושים יכולים גם להטיל ביצים בשטיחים, מזרונים ורהיטים ברחבי הבית, וגם אנחנו עלולים לסבול מהעקיצות שלהם. מומלץ לטפל באופן סדיר, ולאורך כל השנה בתכשירים כנגד פרעושים גם בבעל החיים עצמו, וגם בסביבתו הקרובה. יש להקפיד להשתמש בתכשירים רשומים, ומתאימים לסוג בעל החיים, לגילו ולמשקלו.

    קרציות מהוות גם הן מפגע בריאותי לכלבים ולחתולים שלנו, וגם הכמות שלהן עולה משמעותית בקיץ. קרציות פחות יגרמו לגירודים, אך יכולות בעקיצה אחת להדביק את בעל החיים במספר חיידקים וטפילים מסוכנים שעלולים לגרום למחלות שונות.

    המחלה הנפוצה ביותר בישראל שמועברת דרך קרציות היא כמובן "קדחת הקרציות". זוהי מחלה הנגרמת על ידי חיידק שנמצא ברוק הקרצייה, ומדביק את בעל החיים תוך כדי מציצת הדם. ללא טיפול מתאים המחלה עלולה להיות מסוכנת. גם כאן טיפול מונע בתכשירים מורשים כנגד קרציות הוא חשוב ומציל חיים.

    אם כלבכם מראה סימני אפטיה ועייפות או חוסר תיאבון וחום גבוה או שאתם חושדים שנדבק בקדחת הקרציות, עליכם לפנות ישר אל הוטרינר.

    קדחת הקרציות ניתנת לטיפול כאשר היא מאובחנת בשלבים הראשונים של המחלה, אם הכלב הגיע לשלבים מתקדמים של המחלה, יהיה קשה מאוד להצילו.

    הטיפול בקדחת הקרציות יכלול אנטיביוטיקה ולעיתים בסטרואידים. אם הכלב נמצא במצב קשה, ייתכן ויהיה זקוק לטיפול עירוי נוזלים ובמקרים קשים אף לעירוי דם שלא נדע.

    צור קשר

    דילוג לתוכן