למידע והתייעצות

מלאו את הפרטים הבאים

    סגירה
    צור קשר

    קטלוג מוצרים

    מכות חום – התייבשות

    מכות חום הרבה פעמים באות יחד עם התייבשות, אך יש לזכור שמדובר בשתי תופעות שונות.

    התייבשות הינה כתוצאה מאיבוד נוזלי גוף, ויכולה להגרם גם עקב הקאות מרובות, שלשולים וכדומה. התייבשות ניתן לתקן על ידי השבת נפח הנוזלים שאבד לבעל החיים, אם במתן דרך הפה ואם במתן תוך ורידי או אחר.

    מכת חום נגרמת בדרך כלל כאשר טמפרטורת הסביבה גבוהה, ובמקביל, בעקבות פעילות גופנית גם ייצור החום בגוף בעל החיים מתגבר. כאשר פינוי החום הנוצר בגוף איננו מספק, טמפרטורת הגוף עולה באופן מסוכן, ומסכן חיים. כאשר טמפרטורת הגוף עולה מאד, חלבוני הגוף מאבדים את תפקודם התקין, מה שיכול להוביל לקריסת מערכות ומוות.

    חשוב לזכור שהכלבים שלנו רגישים יותר לעומס חום מאיתנו. הם אינם מזיעים, ויכולים לקרר את עצמם רק דרך הלחתה (התנשמות בפה פתוח וקירור הדם דרך חללי הפה והאף).

    כלבים מזנים בעלי פרצוף פחוס וחמוד (כמו פאג, בולדוג, פקינז, דוג דה בורדו ועוד) חשופים עוד יותר לסכנה, מפני שחללי האף שלהם קצרים מלכתחילה, ובנוסף המבנה האנטומי הלקוי של מערכת הנשימה שלהם, מקשה עליהם לבצע התנשמות מהירה ויעילה.

    מכות חום אפשר וכדאי למנוע!

    בימי הקיץ החמים יש לטייל עם הכלב בשעות בהן הטמפרטורות נעימות יותר: בשעות הבוקר המוקדמות או לקראת הערב. כמובן שאת הטיול הארוך או את הפעילות הגופנית כמו ריצה ומשחק יש לבצע אך ורק בשעות הנעימות.

    עבור כלב בולדוג גם טיול רגוע של מספר דקות בשמש הקופחת עלול להוות סכנת חיים. חשוב לדאוג לבעל החיים למים בכמות מספיקה, ואם במהלך הפעילות נראה שהוא סובל מחום, כדאי מאד להרטיב את הפרווה שלו על מנת לעזור לו להתקרר.

    טיפ נוסף: הכלבים שלנו הולכים יחפים! טיול עם הכלב בשעות חמות על כביש או מדרכה לוהטים מהשמש, עלול לגרום לכוויות קשות בכריות הרגליים שלהם. הקפידו ללכת באזורים מוצלים, או עם צמחייה וכמובן לא בשעות החמות של היום.

    באזורים כפריים, כלבים רבים חיים בחצר הבית. במקרה זה חובה לבדוק שלכלב יש צל מספק, ומחסה מהשמש בכל שעות היממה. מומלץ להשאיר לכלב מספר כלים עם מים טריים, כי לעיתים נוטים כלבים להפוך את כלי האוכל שלהם ולהישאר ללא מים בכלל- מצב מסוכן מאוד בימי הקיץ. אפשר לפנק אותו אפילו בבריכת מים קטנה שבה יוכל לטבול.

    אם יצאתם לטיול ארוך עם הכלב, דאגו להביא ליטרים נוספים של מים וקערה גם עבור הכלב, בדיוק כמוכם גם כלבכם זקוק לנוזלים רבים בשעת פעילות פיסית

    אם אתם חושדים שכלבכם סובל ממכת חום, יש לקרר אותו באופן מידי על ידי הרטבת הפרווה במים, ולפנות לטיפול ווטרינר.

    צור קשר

    דילוג לתוכן